Tertio 1122 - De schaduwzijde van datakapitalisme

De schaduwzijde van datakapitalisme

In nauwelijks twee decennia is ons bestaan in grote mate gedigitaliseerd geraakt. De producten die technologiebedrijven ons aanbieden, bestrijken haast elke levenssfeer. Hun verdienmodel steunt op data die dienen om ons gedrag in patronen te gieten en voorspellingen op basis daarvan te vermarkten, zonder ons medeweten. De predictieve kracht van dergelijke modellen dreigt echter onze autonomie aan te tasten.

» Meer lezen (pdf, enkel voor abonnees)

Tertio in je mailbox

Geef hieronder je e‑mailadres in en blijf als eerste op de hoogte van Tertio inhoud.

Ja, ik geef mijn toestemming om mijn naam- en adresgegevens, telefoon en email, op te nemen in het bestand van het christelijke opinieweekblad Tertio, Louis Frarynlaan 75, 2050 Antwerpen. Ik heb het recht op toegang tot, verbetering of schrapping van die gegevens. Mijn gegevens worden niet aan derden doorgegeven. ​