Maria die de knopen ontwart en de naam gaf aan de uitgever van het tijdschrift. © Wikimedia

Franse katholieken lanceren hip magazine
L’Association Marie de Nazareth lanceerde in oktober het Franstalige magazine 1000 raisons de croire in het kader van een evangelisatieproject dat wordt bestempeld als “het meest ambitieuze van de 21ste eeuw”. De lay-out is hip, terwijl de inhoud veeleer traditioneel is. Toch snijdt het magazine onderwerpen aan die op het eerste gezicht in kerkelijke kringen niet voor de hand liggen.

De in juni verschenen zomereditie is inmiddels het vijfde nummer van het magazine, dat wordt uitgegeven door het in Parijs gevestigde MDN Productions, een filiaal van L’Association Marie de Nazareth. MDN of Marie qui Défait les Noeuds verwijst naar Maria Knotenlöserin (Maria die de knopen ontwart), een schilderij van 1687 door de Beierse schilder Johann Georg Melchior Schmidtner, een geliefd devotiebeeld van paus Franciscus. Het nummer focust op het fenomeen van de bijna-doodervaring (BDE), dat volgens uitgeefdirecteur Olivier Bonnassies “veel punten van de christelijke doctrine over de dood bevestigt”. De voorpagina poneert iets stelliger: “BDE’s bevestigen het christelijke geloof.” 

Boeiend artikel? Deel het dan met je vrienden via:

Verder lezen?

Log in op uw Tertio account en lees meteen verder

Nog geen account? Neem een digitaal abonnement en lees meteen verder.
Of maak een Tertio proefaccount aan en lees 1 maand gratis online!

Lees ook deze artikels...

Uw Tertio account

Log in op uw Tertio account en lees meteen uw Tertio digitaal

Nog geen abonnee? Koop makkelijk en veilig uw abonnement op onze website.
Enkel digitaal lezen? Neem een digitaal abonnement en lees meteen verder.
Of maak een Tertio proefaccount aan en lees 1 maand gratis online!

Sluiten

Tertio nieuwsbrief

Interessant artikel? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf zo op de hoogte van al onze nieuwste bijdragen, evenementen en aanbiedingen.