Beste Tertio-lezer,

Net als voor u, is Tertio voor mij altijd een ijkpunt geweest om de actualiteit te duiden vanuit het christelijk mens- en wereldbeeld. Als hoofdredacteur heb ik ervaren hoe belangrijk Tertio voor u is. Dat leer ik uit ontmoetingen en lees ik elke keer weer in de vele bemoedigende en soms ontroerende berichten die u naar ons stuurt. Samen met getalenteerde redacteurs en medewerkers ben ik blij mee een stem te kunnen geven aan wat christelijk geloof kan bijdragen aan de vele maatschappelijke en existentiële vragen.

In de voorbije 25 jaar is Tertio uitgegroeid tot een vaste waarde in het katholieke medialandschap. Daar hebben heel veel mensen aan meegewerkt en toe bijgedragen. In het bijzonder de redacteurs en hoofdredacteurs, de bestuurders van Tertio cvba en van het comité voor redactioneel beleid, de stichtende en huidige aandeelhouders van Tertio Millennio en onze trouwe sponsors. We zijn hen zeer dankbaar. 

En uiteraard danken we ook u, beste lezers, voor uw trouw aan Tertio. 

De samenleving en de media zijn in die 25 jaar sterk veranderd. Er is veel teleurstelling, ontgoocheling en boosheid in onze wereld. Er is meer dan ooit behoefte aan een zingevende en hoopvolle stem, die het christelijk mens- en wereldbeeld in dialoog brengt met de uitdagingen van deze tijd. Dat wil Tertio blijven doen, meer dan ooit.

Om Tertio meer stem te geven, passen we onze uitgavevorm aan. Volgende week krijgt u van ons een ‘lustrumnummer’, naar aanleiding van 25 jaar Tertio. Daarna begint  een nieuw tijdperk voor uw lijfblad. 

Concreet stoppen we na het lustrumnummer met het gedrukte weekblad. 

We beseffen dat veel lezers hun gedrukte weekblad zullen missen. Anderzijds merken we dat steeds meer mensen positief reageren op onze nieuwsbrief op woensdag en makkelijk doorklikken naar de digitale Tertio. Deze omslag naar digitalisering is noodzakelijk wil Tertio in het huidige mediagebeuren zijn doelgroep bereiken. Het maken, drukken en verzenden van het weekblad is economisch niet meer haalbaar.

Dat betekent echter niet dat we het papier vaarwel zeggen. In de loop van de zomer werken we hard aan een opvolger voor de gedrukte krant in de vorm van een magazine. U als abonnee zult uiteraard als eerste horen wat dat zal worden. U mag alvast iets heel moois verwachten.

Ik hoop verder op u te kunnen rekenen om de missie van Tertio in deze nieuwe vorm verder waar te maken! 

Hartelijke Tertio-groet,

Johan Van der Vloet
Hoofdredacteur

Johan Van der Vloet

Brief van Johan Van der Vloet

U hoeft verder niets te doen, uw abonnement loopt gewoon verder en u kunt zeker ook herabonneren.

Vanaf 15 juli tot eind augustus ontvangt u vanzelfsprekend onze nieuwsbrief, waar we u als vanouds verdiepende en inspirerende bijdragen online aanbieden. Ontvangt u de nieuwsbrief nog niet, dan betekent dit dat wij uw mailadres niet hebben. Bezorg het ons vandaag nog op abonnementen@tertio.be.

In september starten we met een mix van digitaal en print.

Uw Tertio account

Log in op uw Tertio account en lees meteen uw Tertio digitaal

Nog geen abonnee? Koop makkelijk en veilig uw abonnement op onze website.
Enkel digitaal lezen? Neem een digitaal abonnement en lees meteen verder.
Of maak een Tertio proefaccount aan en lees 1 maand gratis online!

Sluiten

Tertio nieuwsbrief

Interessant artikel? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf zo op de hoogte van al onze nieuwste bijdragen, evenementen en aanbiedingen.