Als haar coach wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag, klapt Julie dicht. © Semaine de la critique
“Een haarscherp geschreven en geregisseerde film.” Zo zei Ava Cohen, de gedelegeerd bestuurder van de sectie Semaine de la Critique, over Julie zwijgt, de debuutfilm van Leonardo Van Dijl. En ze maakte haar lof volledig met: “Een op en top moderne film.” Julie zwijgt kreeg van haar dan ook prompt een plaats in de competitie van de oudste nevensectie van het festival van Cannes. Van Dijl moet er samen met een Franse collega de Europese filmeer hooghouden. Een niet geringe opdracht voor iemand die amper drie kortfilms, Ripper, Umpire en Stefanie, op zijn actief heeft. Ze spelen zich alle drie af in de wereld van de sport en hebben misbruik als gemeenschappelijke noemer.
Verder lezen?
Log in op uw Tertio account en lees meteen verder
Nog geen account? Neem een digitaal abonnement en lees meteen verder.
Of maak een Tertio proefaccount aan en lees 1 maand gratis online!
Lees ook deze artikels...