Philippe Decruynaere interviewt twee laatstejaars over hun engagement: “Ik kan mijn ziel steken in wat ik schrijf én tegelijk mensen wat optillen.” © ic
Doemdenken is aan mij niet besteed. Daar hou ik helemaal niet van. De verhalen die ik in de Krant van West-Vlaanderen breng, zijn hoopvol en positief. Daarmee wil ik het negativisme wat tegengaan. Het onderwijs kent zeker grote problemen. Denk maar aan de kwaliteit en het niveau van taal en wiskunde. Of aan het lerarentekort. Dat is echt zorgwekkend. Maar er gebeuren tezelfdertijd zoveel zinvolle en waardevolle dingen die veel te weinig aan bod komen. Ik wil wat tegengas geven. Elke school is een levende gemeenschap waarin leerkrachten ongelooflijk veel inzet tonen en leerlingen groeien. Sommige jongeren zie ik echt excelleren in hun studies én in hun vrije tijd. Daarnaast leeft in sommige scholen ook een grote vorm van solidariteit. Ik denk aan een aantal scholen dat zich inzet voor een buitenlands project en daar ook met hun leerlingen naartoe trekken. Hoopgevend vind ik dat.
Verder lezen?
Log in op uw Tertio account en lees meteen verder
Nog geen account? Neem een digitaal abonnement en lees meteen verder.
Of maak een Tertio proefaccount aan en lees 1 maand gratis online!
Lees ook deze artikels...