
Remy Van Kesteren verlaat met zijn harp de klassieke paden. “Kijk naar een piano: dat instrument kan alle genres aan. Wel, de harp kan dat ook”, zegt hij. © Nick Helderman
Het combineren van de harp met muzikale werelden waarbinnen het instrument totaal onbekend is, werpt een nieuw licht op die muzikale juweeltjes en verrijkt het palet van de harp. Ooit was dat instrument beperkt tot de klassieke muziek, maar nu is het genrevrij en klinkt het zoals je het nog nooit eerder hebt gehoord. Het begon allemaal vrij onschuldig, maar toch hevig. Ik ging als kind van een jaar of vijf mee met mijn moeder die ging musiceren met een vriendin. Terwijl ik buiten op de schommel speelde, hoorde ik een geluid dat me enorm aantrok. Ik liep naar binnen en trof er een harp aan. Het was liefde op het eerste gezicht. Ik heb toen net zolang gezeurd tot ik zelf een harp kreeg en les mocht volgen.
Verder lezen?
Log in op uw Tertio account en lees meteen verder
Nog geen account? Neem een digitaal abonnement en lees meteen verder.
Of maak een Tertio proefaccount aan en lees 1 maand gratis online!
Lees ook deze artikels...

De levenslessen van een witte boterham en een borstel

De wijsheid van bescheidenheid
