
Godsdienstonderwijs nodigt uit te reflecteren over de evoluerende wereld. © Pexels
Het huidige leerplan dateert van 1999. Sindsdien is er veel veranderd. Er groeiden nieuwe godsdienstpedagogische inzichten en ook de leefwereld evolueerde sterk. De evolutie naar superdiversiteit – bij zowel leraren als kinderen – en de invloed van sociale media, de gevarieerde gezinssamenstellingen, gendergevoeligheid en het ecologische vraagstuk vroegen om een grondige herwerking. “Godsdienstonderwijs nodigt uit om aandachtig aanwezig te zijn bij jezelf, het leven en de wereld en hierover te reflecteren. Geloof is intrinsiek verweven met de leefwereld van de kinderen”, stelt Sophie Veulemans, die samen met Katrien De Decker, Marga Devalck (allen inspecteur-adviseurs rooms-katholieke godsdienst) en Hein Van Renterghem (coördinerend inspecteur) het leerplan coördineerde.
Verder lezen?
Log in op uw Tertio account en lees meteen verder
Nog geen account? Neem een digitaal abonnement en lees meteen verder.
Of maak een Tertio proefaccount aan en lees 1 maand gratis online!
Lees ook deze artikels...

Synodaal zijn op socials?

Bij een AI-Jezus te biechten gaan
