© jvdv
In Leven in Babelse tijden (2011) duidt theologe Marianne Moyaert (KU Leuven) het verhaal van de toren van Babel niet als een straf voor hoogmoed, maar als een verspreiding van de volkeren over de aarde, zodat die bewoond en vruchtbaar wordt. Ze gaat uit van de gedachte dat diversiteit vruchtbaar is. Interreligieuze dialoog moet voor haar vertrekken vanuit die intuïtie. Dat is lange tijd niet het geval geweest: “De interreligieuze dialoog was lang een theologische kwestie: waarom zijn er zoveel religies? Die vraag werd bovendien gesteld vanuit het christelijk geloof en draaide rond de heilsvraag: is het mogelijk dat een niet-christen ook gered wordt?”
Verder lezen?
Log in op uw Tertio account en lees meteen verder
Nog geen account? Neem een digitaal abonnement en lees meteen verder.
Of maak een Tertio proefaccount aan en lees 1 maand gratis online!
Wachtwoord vergeten? Geef jouw gebruikersnaam of mailadres in en we sturen jou instructies hoe een nieuw wachtwoord aan te maken.
Lees ook...
“Focus waar je verschil kunt maken”
Wat managers kunnen leren van de jezuïeten



