
Het vak ‘Urban Diversities’ brengt studenten sociaal werk samen met bewoners van superdiverse stadswijken. © Odisee Hogeschool
Het koppelteken tussen service en learning staat er niet voor niets. “Het staat voor de brug tussen engagement en leren, voor reflectie over de opgedane ervaring en zo tot nieuwe vaardigheden en attitudes te komen”, zegt Kaat Somers, projectcoördinator service-learning aan het Universitair Centrum Sint-Ignatius Antwerpen (USCIA) en coördinator van het Vlaams Netwerk voor Service-Learning in het Hoger Onderwijs én zijn Europese koepelorganisatie. “In tegenstelling tot een stage, waarbij het leerproces voor de student centraal staat, of tot vrijwilligerswerk, waarbij de service primeert, gaat het bij service-learning – dat ook onder meer community engaged learning of civic learning wordt genoemd – erom dat de aspecten leren en dienstverlening evenwaardig zijn.”
Verder lezen?
Log in op uw Tertio account en lees meteen verder
Nog geen account? Neem een digitaal abonnement en lees meteen verder.
Of maak een Tertio proefaccount aan en lees 1 maand gratis online!
Lees ook deze artikels...

Synodaal zijn op socials?

Bij een AI-Jezus te biechten gaan
